2009. november 11., szerda

netgeneráció TC01A03E

Milyen tanulási szokásokkal jellemezhető a mai magyar iskolás (13-18 éves) korosztály?
A mai netközeli világban még mindig a tankönyv és a füzet a meghatározó eszközök a tananyag elsajátításához.

Ismerjük-e internetezési szokásaikat?
A kitöltött tesztlapok alapján legalább részben megismerhettük jó és rossz szokásaikat egyaránt. Időrablás, játékok, csetelés, anyagok gyűjtése kiselőadásokhoz, kiegészítések.
Mennyire fontosak számukra a virtuális közösségek?
Korosztályuk szinte legfontosabb szintere, minden itt történik... Nincs nap chat, MSN nélkül!
Rájuk is igaz az, hogy „folyton be vannak kapcsolva?”
Szinte minden pillanatban. Rettegnek, hogy lemaradnak, kimaradnak valamiből, valamit nem ők tudnak meg először. Egy "régi", talán hirdetési újság reklámja jut eszembe:
"AKI KIMARAD, AZ LEMARAD!"
Hogyan lehetne az internetezésre fordított energiát az iskolában hasznosítani? Vannak erre eszközeink, módszereink, ötleteink?
Örök probléma. A diák arra fordít energiát ami érdekli vagy amivel a többi gyerek figyelmét felkeltheti.
Eszközök általában vannak. Módszereink, reméljük egyre bővülnek. Ha használható képességeket szerzünk, akkor megvalósítható ötleteink száma is gyarapodni fog.

1 megjegyzés:

  1. Ezt vártam egy matematikustól. A gyűjtött információkat gondosan feldolgoztad és a számok tükrében szembesülhettünk a tanítványaink Netes szokásairól.

    VálaszTörlés